Whiplash

Home // Therapieën // Whiplash

Fysiotherapie voor klachten van een whiplash

Bij een whiplash heeft u last van klachten aan de nek en/of rug ten gevolge van een ongeval of andere plotselinge gebeurtenis waarbij het hoofd krachtig voor- en achteruit bewogen wordt. De beweging is te vergelijken met de beweging van het uiteinde van een zweep (whip in het Engels). Bij whiplash kunt u aan de hand van fysiotherapie de klachten verhelpen. Maak hiervoor een afspraak in onze praktijk.

Wat zijn bij whiplash de meest voorkomende klachten?

Een whiplash kan vele verschillende klachten inhouden. Lichamelijke klachten kunnen zijn:

• Nekpijn
  • Duizeligheid
  • Stijfheid in de nek
  • Rugpijn en armklachten

Ook zijn er nog andere klachten die kunnen voorkomen, zoals:

• Concentratieproblemen
  • Vergeetachtigheid
  • Stemmingswisselingen
  • Vermoeidheid
  • Tintelingen in de vingers
  • Oorsuizingen (tinnitus)
  • Visusklachten, lichtgevoeligheid

Zoals hierboven te lezen is, kan een whiplash zorgen voor veel pijn en ongemak in uw leven. Een persoonlijk afgestemd revalidatietraject is een goede behandeling voor de klachten bij whiplash. In onze fysiotherapiepraktijk hebben we meerdere cliënten met een whiplash behandeld en hier goede resultaten mee geboekt. Dit betreft een op de cliënt afgestemd behandelplan van meerdere weken met diverse behandelingen en evaluaties. U moet hierbij denken aan een intake, behandelingen van Fysiotherapie en Manuele therapie, gerichte oefeningen, ontspanningsoefeningen. Als uw letsel het gevolg is van een ongeval, dan kunt u de kosten van de fysiotherapie voor de whiplash verhalen op de tegenpartij.

Voor meer informatie neemt u contact op met de praktijk

Als u graag een afspraak zou willen maken of vragen heeft over de fysiotherapie in geval van klachten bij een whiplash, dan kunt u het beste contact met ons opnemen. Dit kan via ons telefoonnummer 073-6426363 of door een e-mail te sturen naar info@fysiotherapiemaaspoort.nl.